Ut med det gamla, in med det nya

Ryan Gosling

Sunday funday

Helgen fortsatte i lika fantastiska anda som den började! Efter sparktur och annat fix på lördag så pyntade jag mig och tog bussen till stan. Middag och vin hos Linnea i Kåge med bf-bridz stod på schemat, otroligt gott och oerhört trevligt! Vid tolv skjutsade Linneas braiga pojkvän in oss till stan. Utgång på verandan och två timmar gick alldeles för fort. Idag så tog jag bussen från stan direkt till Burträsk där marknad stod på schemat. Fick med mig två par ullsockar hem och dagen avslutades med middag på värdshuset med Stea, Hugo och Eva.

Party lika a rockstar

Kategori: Systerresa 2011-2012

Hur äcklig och svettig man än var dessa kvällar/nätter i Tully, så är det några av de bästa kvällarna jag haft i mitt liv. Alla dessa människor som blev några av ens bästa vänner tiden man var bananslav, har nog aldrig fått mig att skratta så mycket som jag gjorde under nio veckor. Grät gjorde man också men det var av helt andra orsaker. Dessa killar, svenska som engelska och några fantastiska tjejer gjorde Tullyvistelsen episk! Saknar det nåt så förbannat dessa tider.

Bästa lördag

Kategori: Aggstar

Detta kan nog vara det bästa jag vet i frukostväg. Rostat bröd med jordnöttsmör och bananpengar. Men en enkel fruktsallad och lite kesella till. Dog matdöden i morse då detta förtärdes efter en halvtimmes promenad.

Sydostasien

Om man inte befinner sig på plats kan man ju i alla fall låtsas. Ellen överraskade på dagens temamiddag med Chicken Satay, Indonesiskt så det föreslår. Förråt mig på detta då vi var ute och reste, Ellen hade lyckats ypperligt med att återskapa denna rätt! Nu har vi även jordnöttssmör i kylen och det är ju nästan för bra för att vara sant. Till efterrätt lagade Ellen en slags soppa med stekt banan och kokosmjölk, låter kanske sisådär med det var gudomligt gott! Hade hittat recepetet hos Sue, i en viatnemisk kokbok. Till middagen serverades också kiwi-shake, så otroligt mycket Asien över det! Tråkigt ljus på bilderna, fast idag klockan fem var det inte alls så mörkt ute som det var för två veckor sen, ljusare blir det i alla fall!
Började tre i natt och då jag kom hem innan lunch så tog jag turen runt Hötjärn, lite mer än 8 km senare tog jag helg. Käkade lunch innan jag la mig i Ellens säng och läste, blev serverad middag och kvällen kommer fortsätta i lugnets tecken. Blir nog en tidigkväll med tanke på mina bristande sömntimmar, måste ju vara fit for fight till i morgon! Ha en fin fredagskväll!

Onsdag

Kategori: Aggstar

Kikade på filmen ovan i helgen och grätt en skvätt, man blir ju så kär.
Kom hem tidigt idag, avnjöt tomatsoppan innan jag tog mig ut på skoterspåret. Skidorna är ju lika bakhala, som framhala men över en timma spenderade jag i det ljuvliga vädret. Thelma, Filip och Fredrik var mitt sällskap. Igår gjorde jag dessa med vissa ändringar i receptet. De blev väldigt goda, men är mastiga så man kan inte äta för många. Till middag idag gjorde jag lax i ugn med grönsaks-couscous med fetaostsås, dör så gott det var. I morgon är det redan torsdag och sen är det ju helg, då väntas festligheter och jag glädjer mig! Ha en fin lill-lördag folkens!

Just another day in life

Kategori: Aggstar

Så var det redan tisdag, hade värns mysigaste helg med la family. Har bara varit hemma, fixat och donat. Slutade halv två idag och sen dess har jag och Ellen varit ut och sparkat, tränat lite och spist middag. Nu blir det mr Grey till sängen kallar, har dock sovmorgon till halv fem!
Önskar att jag var på plats med denna akkurat nåå!

Sjuttonnolltvåtretton

Kategori: Aggstar

Vaknde upp till sol så vi tog en sparktur med hundarna innan jag bakade frukostbröd. Gluten, laktosfritt och väldigt gott!
Så himla gott med ost och äppelmarmelad! Gjorde jordgubbssmoothie till, sommarfeelings!
Solen drog men efter lite slapp i sängen tog vi skotern och fika till Orrmyran.
Dammsugade och städade undan på mitt rum innan vi började med middagen. Kalvstek stod på schemat. Ugnsbakade rotfrukter, kantarellsås och kesella-bea serverades till, oj så vi skämmer bort oss! Nu blir det sängen, klockan ringer innan tre..

Raw food

Kategori: Aggstar

Då var det dags för vår andra tema-middag. Denna gången "Raw food". Agnes hade hittat ett recept på en raw food lasagne som vi kände att vi ville prova. Så här såg den ut!
Sedan satte vi igång att göra äppelringar att torka, också på raw food-temat kan man ju faktiskt säga.
För att spinna vidare på temat åt vi till sist nyttiga chokladbollar framför SATC. Väldigt goda kan jag berätta. Faktiskt såg vi avsnittet där tjejerna går på raw food restaurang och Samantha träffar Jerry. Till chokladbollarna gjorde vi hemmagjord chailatte. Gottigottgott!

Alla ♥ dag

Fettisdag!

Sleep like it's no end

Hade en riktigt rolig helg i Luleå med Erica och Ida. Shopping och lunch på stan, myste framför film med godis innan vi lagade en variant av tacograttäng till middag. Avslutade kvällen på Olearys, stört roligt och svettigt! Sämst på att ta bilder nuförtiden vilket suger. Efter lite mer film och frukost satte jag mig på bussen hem, middag innan jag kröp till sängs igen för att börja jobba klockan två igår natt. Har sovit hela dagen, men har varit och simmat med Lina för att vakna till liv. Börjar nämligen elva i natt, fettisdag i morgon vet ni! Ska börja på fifty shades of grey, som har anlänt och försöka hålla mig vaken tills de kommer och hämtar mig. Trevlig kväll peeps!

Åttonde Februari

Kategori: Aggstar

Dagarna rullar på, fredag nu igen. Skönt är väl det, även fast man ibland måste stanna upp och tänka lite. Igår betalade vi resan, satan så taggad man blidde. Komme hem tidigt från jobbet också så jag tog mig en tur ut på skidorna, solen lyste och det var riktigt trevligt.
Har demat semlor och plommonbröd på ICA i Sävar idag, påfrestande men roligt. Dagens lunch.
Till middag stekte jag och pappa raggmunkar med hemmagjord jordgubbssylt, så jävla gött!
Har verkligen för många bloggar jag följer nu, tar sån tid att gå igenom men det ger myckt inspo och tips. I morgon åker jag upp till Luleå för att hänga med Erica, ska bli skönt att komma iväg lite. Nu ska jag kolla lite tv med pappa och äta upp de sista ostkrokshjärtarna.
Kopiöst dåliga bilder då de flesta är tagna med min kära mobil, men he bju jag på.

Vackra vinter

Kategori: Aggstar

Underbara helg och sjukt nog 3 februari. Vaknade av att solen sken in, klädde på mig och tog med Ellen och hundarna ut på en promenad. Avnjöt därefter en delikat frukost bestående av bananplättar med blåbärskesella. Kring halv tolv mötte vi upp Marta i Lövångers skidbacke, madrassåkning stod på schemat. Efter fika, lagomt många turer och iskalla ansikten och fingrar, begav vi oss till Gärdet, där mamma Bergman bjöd på hemmagjord fanta. För att ta vara på solens alla timmar traskade vi runt Mångbyn innan vi styrde bilen hemåt för eftermiddagsfika. Ellen står i köket och bakar coconut swirl brownies och jag har just kollat igenom alla bloggar och tänkte se klart one day. Taggar ny vecka i morgon.

Rysk afton

Just idag började temamiddagarna och första temat ut var ryskt. Vi har lagat rödbetssoppa Borsjtj och blinier, båda två var en succé!
Avslutade med en väldigt svensk semla alá Ellen.

Julklappen till mamma och pappa

Kategori: Aggstar

Torsdagen var en festlig dag. Jag och Ellen lagade kalvfilé med små potatisgrattänger, skysås och sallad. Dog godhetsdöden igen. Sedan plockade vi upp Marta på ok för att köra vidare till Umeå där ingen mindre än First Aid Kit var på plats. Dödsbra det också. Mamma och pappa fick detta av oss i julklapp och jag vill nog tro att de uppskattade det lika mycket som oss.